Dijital Yayıncılık Alanında Çin, Üretimini Yüzde 25 Arttırdı

Dijital Yayıncılık Alanında Çin, Üretimini Yüzde 25 Arttırdı

Çin’de dijital yayıncılık sektörü 2010 yılında gerçekleştirilen üretim değerinin 2009 yılına oranla yüzde 25 artarak 100 milyar Yuan’ı aştığı açılandı.

Çin Kültür Markaları Araştırma Merkezi tarafından 14 Mayıs tarihinde yayınlanan rapora göre, 2000 yılında sadece 1 milyar 590 milyon Yuan’a ulaşan dijital yayıncılığın değeri, 2009 yılında ilk defa geleneksel yayın sektörünü geride bırakmıştı.

Raporda yer alan bilgilerde, cep telefonu yayınları, oyunlar ve internet reklamları, 2010 yılında dijital yayıncılığın en çok gelir getiren üç unsuru haline geldi.

Raporda ek olarak, önümüzdeki yıllar içinde Çin’de dijital yayıncılığın abone sayısının yılda yüzde 30 ve tüm sektör gelirinin ise yüzde 50’lik bir artış ile hızını koruyacağı iddia ediliyor. Böylelikle digital yayıncılığın büyüme hızının geleneksel yayıncılığı geride bırakacağı öngörülüyor.